راهنمای تکمیل فرم هدایت تحصیلی

راهنمای تکمیل فرم هدایت تحصیلی

زمانی که دانش آموزان وارد مقطع دبیرستان می‌ شوند، حتما باید از همان آغاز به این فکر کنند که در چه دروسی بیشتر استعداد دارند. همچنین علاقه مندی آنها به کدام مباحث است تا بتوانند خیلی راحت انتخاب رشته کنند و در دانشگاه با مشکل مواجه نشوند. به همین دلیل ما در این بخش تصمیم گرفتیم که در مورد دریافت فرم هدایت تحصیلی صحبت کنیم. فرمی که به شما کمک می‌ کند خیلی آسان و قاطع انتخاب رشته کنید، در این رابطه تصمیم گیری درستی داشته باشید. این فرم در واقع تا حد زیادی علایق و استعداد شما را به خودتان نشان می‌ دهد.

نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی

فرم هدایت تحصیلی به شما کمک می‌ کند که بتوانید تصمیم بگیرید که در کدام رشته و دانشگاه می‌ توانید وضعیت خوبی داشته باشید. روش دریافت فرم متفاوت است. اولین کاری که شما باید انجام دهید، این است که به سامانه پنجره الکترونیک آموزش و پرورش مراجعه کنید که نام آن my.medu.ir است. شما می‌ توانید از داخل سایت به صورت تصویری فرم را دریافت کنید‌. کافی است که کد ملی و سریال شناسنامه خود را وارد نمائید تا فرم‌ ها به طور کامل  در اختیار شما قرار بگیرد.

با مطالعه ی این فرمها، استعدادهای نهفته ی شما شناخته می شود تا انتخاب رشته راحت‌ تری داشته باشید. در واقع پروسه تحصیلی شما تحت هدایت و راهنمایی قرار می‌ گیرد. تمامی موارد از جمله امتیاز نمرات تحصیلی و نظرسنجی از خود دانش آموز، مربی، مشاور و اولیا در نظر گرفته می‌ شود و همه آنها به شما ارائه خواهد شد.

فرم هدایت تحصیلی

برای دریافت فرم سامانه هدایت تحصیلی بعد از وارد شدن به سایتی که اشاره شد، برای وارد کردن اطلاعات باید وارد پنل کاربری شوید. سپس فرم‌ ها را دریافت کنید و سوالات مربوط به رغبت و توانایی را در آنجا پاسخ دهید. اداره آموزش و پرورش برای اینکه از ازدیاد جمعیت جلوگیری کند و باعث شود که میزان مراجعه به ادارات کاهش یابد، سعی می‌کند امکانات خود را از طریق سامانه ارائه نماید.

اینگونه شما هم به راحتی می توانید وارد سایت شوید و از امکانات این سایت بهره‌ مند شوید و فرم هدایت تحصیلی را دریافت کنید. سپس با کمک مشاور مدرسه و راهنمایی های او بهترین انتخاب را داشته باشد.

اولویت‌ بندی در فرم هدایت تحصیلی

بعد از اینکه شما این فرم‌ ها را دریافت کرده و پر می‌ کنید. برای هر کدام از رشته‌ ها یک امتیاز برای شما در نظر می‌ گیرند. مثلاً اولویت “الف” دارید. داخل آنها رشته‌ هایی نام برده شده که شرایط خوبی برایتان دارد. احتمالاً در آنها به موفقیت می‌ رسید که بر اساس معدل و نمرات کسب شده و میزان علاقه مندی شخصی، نظر مشاور و اساتید و اولیای محترم است. سپس یک اولویت “ب” هم برای شما در نظر گرفته می شود. که اگر شرایط ثبت نام در رشته اولویت “الف” را نداشتید، بتوانید در رشته‌ اولویت بعدی ثبت نام خود را انجام دهید.

به غیر از این دو اولویت یعنی الف و ب اولویت‌ های دیگری هم وجود دارد که به ترتیب در فرمها مشخص شده است. آشنایی با نحوه دریافت فرم سامانه هدایت تحصیلی به شما کمک می‌ کند تا بتوانید در انتخاب رشته وضعیت بهتری داشته باشید. البته که کمک گرفتن از مشاور همیشه حرف اول را می‌ زند.

در زمینه انتخاب رشته مدارس متفاوت عمل می کنند و برخی اطلاعات کافی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد تا بدینوسیله انتخاب شایسته ای داشته باشند. مثلاً دبیرستان روشنگران با دعوت از متخصیصن انتخاب رشته و مشاغل و فارغ التحصیلان برای دانش آموزان و خانواده ها و ارائه بروشورهای مناسب هر رشته و با تکمیل فرمهای ویژه مربوط به مدرسه روشنگران و فرمهای مربوط به آموزش و پرورش بهترین انتخاب را داشته باشند.

تکمیل فرم هدایت تحصیلی

به همین دلیل با علاقه بسیار زیاد به رشته های انتخابی که دوست دارند، درس می خوانند. دانش آموزان با یک برنامه جامع و مدون که از طرف دبیرستان دخترانه روشنگران به آنها داده می شود پیش می روند و رتبه های خیلی خوبی را کسب می کنند و بعد از کسب رتبه باز هم در انتخاب رشته دانشگاه هم به آنها کمک می کنند.

جمع‌ بندی

وزارت آموزش و پرورش در یک اقدام مؤثر و مفید برای راهنمایی دانش آموزان و خانواده‌ ها، فرم هدایت تحصیلی را در اختیار آنان قرار می‌ دهد. بتوانند از طریق ارائه ی اطلاعات کافی و تکمیل نمودن آن و ببینند که در چه رشته‌ ای می‌ توانند به موفقیت بیشتری دست یابند. در این مبحث سعی نمودیم تا حدودی شما را با مقوله ی انتخاب رشته آشنا کنیم. آشنایی با «نحوه دریافت فرم هدایت تحصیلی چگونه است و از چه طریقی می‌ توانید علایق و استعدادهای خود را شناسایی کنید» تا در نهایت بتوانید این اطلاعات را پردازش نموده و به کار بندید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس