صفر تا صد المپیاد ریاضی آسیایی ساسمو (Susmo)

صفر تا صد المپیاد ریاضی آسیایی ساسمو (Susmo)

خیلی از شما که دانش آموزان نیز که در دروس مختلف استعداد زیادی دارید و سخت‌ کوش هستید، تصمیم می‌ گیرید که در المپیادها شرکت کنید. شرایط المپیادها می‌ توانند متفاوت است. اما به هر حال شرکت در المپیادها باعث می شود که شما بتوانید رزومه تحصیلی خود را تقویت کنید و به مراتب تحصیلی بالاتر دست پیدا کنید. یکی از این المپیادها، المپیاد ریاضی آسیایی ساسمو است که ما در این مبحث به طور کامل راجع به آن برایتان توضیح خواهیم داد.

المپیاد ریاضی آسیایی ساسمو چیست؟

در سال ۲۰۰۶ پروفسوری در سنگاپور به عنوان یکی از استادان برجسته همراه با دو تن از همکارانش المپیاد ریاضی را ترتیب دادند که در مدارس آسیا و سنگاپور در آن زمان برگزار می‌ شد. در مرحله اول فقط ۱۵۵ شرکت کننده محلی داشتند تا اینکه بعداً یعنی در سال ۲۰۱۸ تعداد افراد افزایش پیدا کرد و از ۲۰ کشور آسیایی ۳۰ هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده و مدارس مختلف دانش آموزانشان را آماده می‌ کردند تا در این رقابت پیروز شوند.

جالب است بدانید که سنگاپور جزو ۵ کشور برتر دنیا در زمینه آموزش ریاضی است؛ اما باید دید چه مزایایی برای شرکت در این المپیاد وجود دارد و آیا ارزش تلاش را دارد یا خیر ، اگر به متخصصین مسابقات المپیاد ها مراجعه کنید می توانید توضیحات بسیار کاملی را در این زمینه دریافت کنید.

مزایای شرکت در المپیاد ریاضی ساسمو

اگر شما در این المپیاد شرکت کنید، از مزایای زیادی بهره‌ مند خواهید شد که مهم ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • این المپیاد به شما به عنوان دانش آموز کمک می‌ کند تا نسبت به مباحث کتاب درسی درک عمیق‌ تری داشته باشید.
  • شما می‌توانید از این طریق، جنبه‌ های واقعی زندگی را در ریاضی کاملاً درک کنید. متوجه شوید که چرا دروس سخت ریاضی را پاس کرده‌ اید و به چه دردتان می‌ خورد . این یکی از بزرگترین لذت‌ های شرکت در المپیاد است.
  • شرکت در این مسابقه باعث می‌ شود که شما در فضای بین‌المللی انگیزه کافی را دریافت کنید. همچنین، بتوانید با اشتیاق کافی در آنها شرکت کنید.
  • شما می‌ توانید در این مسابقات استعداد خودتان را کشف کنید که می‌‌تواند در مباحث مختلف ریاضی باشد و ببینید که دقیقاً در کدام مباحث قوی‌ تر هستید.
  • شما می‌ توانید با هزینه نسبتاً پایین در یک رقابت معتبر بین‌المللی شرکت داشته باشید و خودتان را محک بزنید و برای آینده هم برنامه‌ریزی دقیق‌تر و تخصصی تری داشته باشید.
  • می‌ توانید با روش‌ ها و متدهای آموزشی کشور های دیگر هم آشنایی پیدا کنید و سطح دانش ریاضیات خود را بالا ببرید که جزو مزایای بسیار مهم می‌ باشد.
  • از دیگر مزایای شرکت در مسابقات این است که می‌ توانید در سطح دنیا در یک مسابقه کاملاً معتبر شرکت کنید.
  • کشورهای معتبری که معمولاً در این المپیاد شرکت می‌ کنند، شامل آمریکا، یونان، بلغارستان و برزیل هستند.

 

المپیاد ریاضی آسیایی ساسمو

شرایط برگزاری شرکت در المپیاد ساسمو

چنانچه تصمیم خود را گرفته‌ اید و می‌ خواهید در المپیاد ریاضی آسیایی ساسمو شرکت کنید، باید بدانید که شرایط مسابقه و نحوه برگزاری آن چگونه است.

یک برگه در اختیار شما در طول امتحان قرار می‌ گیرد که ۲۵ سوال دارد. شما ۹۰ دقیقه وقت دارید که به آنها پاسخ دهید. سوالات به زبان خودتان ترجمه می‌ شود. فقط باید اعداد ۱ تا ۱۰ را به انگلیسی بدانید. سوالات تستی ۲ امتیاز مثبت در صورت پاسخ صحیح و یک امتیاز منفی در صورت پاسخ غلط دارند.

سوالات تشریحی در صورت پاسخ صحیح ۴ امتیاز مثبت و در صورت پاسخ غلط بدون امتیاز منفی است. سوال‌ هایی هم که پاسخ نمی‌ دهید؛ هیچ تاثیری در آزمونتان ندارد و امتیاز مثبت و منفی برای آنها محاسبه نمی‌ شود. اگر می‌ خواهید با اطلاعات بیشتری در این آزمون‌ ها شرکت کنید و شانس قبولی را بالا ببرید، کافی است که با رتبه‌ های برتر نتایج المپیاد و مسابقات علمی کشوری مثل دانش آموزان روشنگران صحبت کنید و از تجربیات آنها استفاده کنید.

جمع بندی

شرکت در آزمون‌ های مختلف این امکان را در اختیار شما قرار می‌ دهد که بتوانید تا حد زیادی خودتان را محک بزنید. اگر این آزمون‌ ها بین‌المللی باشد، می‌ تواند برای رزومه تحصیلی شما یک شاهکار به حساب بیاید. یکی از آنها المپیاد ریاضی ساسمو است که در این مقاله راجع به شرایط آن و مزایایش با شما صحبت کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید از چهلمین مدارس موفق در این زمینه ، مثل معلمین المپیاد دبیرستان روشنگران منطقه 3 کمک بگیرید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس