برنامه ریزی و مشاوره کنکور رشته انسانی

برنامه ریزی و مشاوره کنکور رشته انسانی

انسانی رشته‌ ای است که شما باید مدام مطالعه داشته باشید. در واقع بیشتر دروس تئوری هستند و نیازی به حل تمرین وجود ندارد اما به هر حال همین دروس خواندنی هم نیازمند تمرکز کافی و برنامه‌ ریزی دقیق هستند تا بتوانید به بالاترین سطح موفقیت در این رشته دست پیدا کنید. در این مقاله تصمیم گرفتیم که راجع به مشاوره کنکور رشته انسانی اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم تا بتوانید یک مشاوره خوب را تجربه کنید.

ویژگی‌ های مشاوره کنکور رشته انسانی

زمانی که به دبیرستان روشنگران منطقه ۳ یا به مراکز دیگر برای مشاوره کنکور رشته انسانی مراجعه می‌ کنید، مشاورتان باید ویژگی‌ هایی داشته باشد تا مطمئن شوید که فرد مناسبی برای همراهی در دوران قبل از کنکور است که این ویژگی‌ ها را در این قسمت برایتان توضیح خواهیم داد.

آشنایی با رتبه‌ های برتر سال گذشته

فردی که قرار است به شما مشاوره دهد، خودش باید جزو رتبه‌ های برتر کنکور سال گذشته باشد. یا اینکه دانش آموزانی داشته باشد که رتبه برتر گرفته باشند. در واقع باید نتایج کار او را دیده باشید که به اندازه کافی بتوانید به او اعتماد کنید. البته این تنها ویژگی نیست.

 مشاوره کنکور رشته انسانی

پیگیر، منظم و دلسوز

فرد مشاور باید از خودتان دلسوزانه‌ تر عمل کند. باید پیشرفت شما را به طور کامل تحت نظر داشته باشد و در مورد کارهای روزمره شما گزارش دریافت کند و روند تحصیلی تان را به دقت زیر ذره بین بگذارد. در واقع پیگیری و تمرکزی که روی شما اختصاص می‌ دهد، باعث می‌ شود که بتوانید هرچه سریع‌ تر به نتیجه خوبی دست پیدا کنید‌.

برنامه‌ ریزی مناسب

مهم‌ ترین کاری که مشاوره کنکور رشته انسانی باید برایتان انجام دهد، برنامه‌ ریزی مناسب است. برنامه‌ ریزی باید متناسب با شخصیت شما باشد و انعطاف پذیری کامل را داشته باشد. اگر شما به نتایج المپیاد و مسابقات علمی روشنگران نگاهی بیندازید، متوجه می‌ شوید که همه آنها با برنامه‌ ریزی توانستند به موفقیت برسند. برنامه‌ ریزی می‌تواند تاثیر زیادی روی ایجاد مهارت‌ های لازم و به کارگیری درست و اصولی از آنها برای رسیدن به نتایج چشمگیر و موفقیت باشد.

آموزش روش‌ های مطالعه و تست زنی

مشاوره کنکور رشته انسانی باید به شما آموزش دهد که برای هر درس چه روش مطالعه‌ ای را انتخاب کنید. همچنین، چگونه تست زنی صحیح داشته باشید. در چنین شرایطی شما می‌ توانید سطح موفقیت خود را بالا ببرید. یعنی علاوه بر اینکه یک برنامه‌ ریزی درست و اصولی دارید، در مورد درس‌ های مختلف هم به اندازه کافی راهنمایی بگیرید و مهارت‌ های خود را در زمینه تست زنی تا حد زیادی بالا ببرید

اطلاعات در مورد اهمیت دروس مختلف

فردی که مشاور کنکور است، باید در مورد دروس مختلف در هر رشته اطلاعات داشته باشد. یعنی باید بداند که چه درصدی از چه درسی می‌ تواند عاملی برای موفقیتتان باشد. اگر شما قصد دارید در یک رشته خاص در دانشگاه تحصیل کنید، باید بدانید که روی چه دروسی باید تمرکز کنید. چگونه نقاط ضعف خود را تبدیل به نقاط قوت کنید.

ویژگی‌ های مشاوره کنکور رشته انسانی

اطلاعات کافی در مورد سهمیه‌ ها

نکته دیگری که مشاوره کنکور رشته انسانی باید برایتان توضیح دهد، این است که به اندازه کافی در مورد سهمیه‌ ها اطلاعات داشته باشد. در مورد سهمیه مناطق باید بداند که شما چه وضعیتی دارید. اگر جزو افراد با شرایط خاص هستید و سهمیه خاصی به شما تعلق می‌ گیرد، حتماً باید در این باره به شما توضیح دهد. همه این‌ ها به شما کمک می‌ کند تا شما یک مشاوره دقیق و اصولی را تجربه کنید.

جمع‌ بندی

مشاوره کنکور رشته انسانی می‌ تواند تا حد زیادی روی موفقیتتان تاثیرگذار باشد. تمامی افرادی که جزو نتایج برتر کنکور روشنگران شده‌ اند، از مشاوره‌ هایی بهره‌ مند بودند. مشاورانی که در تمامی مسیر و مراحل، آنها را راهنمایی کردند. ما هم در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح دادیم که یک مشاور خوب چه ویژگی‌ هایی دارد. چگونه می‌ تواند به موفقیت روز افزون شما کمک کند و باعث شود که در رشته دلخواه خود در دانشگاه تحصیل کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس