بهترین زمان برای مشاوره کنکور ریاضی

بهترین زمان برای مشاوره کنکور ریاضی

مشاوره کنکور ریاضی، راهی مطمئن برای پیمودن مسیر پرفراز و نشیب کنکور و رسیدن به دروازه‌های دانشگاه‌های برتر است. داوطلبان این رشته با چالش‌های متعددی روبرو هستند که انتخاب منابع مناسب، برنامه‌ریزی درسی دقیق و استفاده از تجارب رتبه‌های برتر، تنها راه حل آن‌هاست.

قطعاً می‌ دانید که رشته ریاضی کنکور سختی دارد. به خاطر همین شما باید با اطلاعات و آگاهی شروع به مطالعه دروس مربوط به کنکور ریاضی کنید. برای اینکه بتوانید به موفقیت مد نظر در این رشته دست پیدا کنید؛ باید به سراغ مشاوران متخصص کنکور ریاضی بروید اما سوال اینجاست که بهترین زمان برای مشاوره کنکور ریاضی چه بازه ای از سال تحصیلی  است. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

تاثیر مشاوره در کنکور ریاضی

مشاوره کنکور ریاضی و سایر رشته ها به دلیل تنوع زیاد و زیر شاخه ها  اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا می‌ توانند در طول جلسه مشاوره نکات مهمی را یاد بگیرید. مشاور به آنها کمک می‌ کند استرس و اضطراب خود را مدیریت کنند و بدانند که روی چه دروسی باید بیشتر تمرکز داشته باشند و چه نتایج و  درصدهایی می‌ تواند به قبولی بهتر آنها در رشته‌ های مورد نظرشان کمک کند.

برای اینکه دانش آموزان بتوانند در آزمون سراسری به موفقیت برسند، حتماً باید خودشناسی داشته باشند. یعنی بدانند که در چه دروسی قوت و در چه دروس ضعف دارند و چگونه باید اشکالات خود را برطرف کنند.

بهترین زمان برای مشاوره کنکور ریاضی

شاید شما با رتبه‌ های برتر کنکور برخورد داشتید و به ارتباط مکرر آنان با مشاور واقف باشید و خود نیز به دنبال چنین ارتباطی باشید. بهترین زمان برای مشاوره دقیقاً بعد از سال یازدهم است. یعنی زمانی که می‌ خواهید مطالعه برای کنکور را آغاز کنید، در این دوران وقت زیادی دارید و ذهنتان آماده است، می‌ توانید از همان اول نقاط ضعف و قوت خود را مشخص کنید. سپس دروس مختلف را خوب بشناسید و ببینید که تمرکز اصلی شما باید به چه مباحثی متمرکز گردد. از ابتدا کار کنکور را استفاده از مشاور در این دوران می‌ تواند راهنمای بسیار عالی باشد و تاثیر زیادی روی رتبه عالی شما در کنکور خواهد داشت.

ایجاد انگیزه توسط مشاور

اینکه ما تاکید داریم به مشاوره مدرسه یا غیره  مراجعه کنید، به خاطر این است که می‌ تواند انگیزه کافی را برای شما ایجاد کند. قطعاً در این دوران به هر دلیلی دچار استرس و اضطراب می‌ شوید. مشاور به شما کمک می‌ کند که چگونه شرایط استرس زا را کنترل کنید. تا بتوانید تاثیر عالی آن را در نتیجه کنکور خود ببینید.

بدیهی است هر قدر آرامش افزایش یابد، میزان انگیزه و رغبت برای درس خواند بالا می رود. نمونه بارز از یک مشاوره کنکور برای ایجاد انگیزه و آرامش در دانش آموزان مدرسه روشنگران ثبت نام در منطقه 3 می باشد.

این مشاوران به دانش آموزان می آموزند که چگونه احساسات و  هیجانات خود را شناسائی و کنترل نمایند و با تسلط کافی بر مطالب و تمرکز زیاد به نتایج عالی دست یابند.

مشاوره کنکور ریاضی

بررسی عملکرد

تجربه نشان می دهد که مشورت و نظرخواهی از افراد با توجه به متخصص در هر کار، یکی از شاخصه های مؤثر در موفقیت می باشد. از آنجایی که کنکور ریاضی هم نیاز به تمرین و پشتکار بالا دارد و شما نباید کوشش مستمر و مداوم  را کنار بگذارید. به همین دلیل مشاور می‌ تواند به شما کمک کند که به اندازه کافی از تجربیات دیگران استفاده کنید. از طرفی خودتان هم مطالعه دقیق داشته باشید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید.

مشاور در این دوران که شما کنکور آزمایشی می‌ دهید، درصدها و رتبه‌ هایتان را برایتان آنالیز و تجزیه تحلیل می‌ کند. آن ها به شما کمک می‌ کند که چگونه روی نقاط قوت و ضعف خود طبق زمان‌ بندی مشخص تمرکز کنید.

ایجاد یک برنامه‌ ریزی منعطف

معمولاً برنامه ای که به دانش آموزان در ابتدای هفته و ماه پیشنهاد می گردد باید دارای انعطاف و تعادل پذیری کافی باشد. به طور مثال در دبیرستان روشنگران مشاوران پس از هماهنگی با دبیران مربوطه، برنامه ی هدفمند و متعادلی را  تنظیم و به دانش آموزان پیشنهاد می کنند. دانش آموزان اجازه دارد که برنامه ی خود را اصلاح و شخصی سازی نمایند و به گونه ای منظم و قاطع اجرا نموده و در دفتر برنامه ریزی ثبت کند.

جمع‌ بندی

مشاوره کنکور ریاضی یکی از بهترین اقداماتی است که می‌ توانید قبل از کنکور آن را به انجام برسانید. به شرطی که خودتان هم پیگیر باشید و سعی کنید که نکات مربوط به مشاوره در ذهنتان بسپارید. ما توضیحاتی را در مورد مشاوره در کنکور ریاضی برایتان ارائه دادیم.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس