برای کنکور ۱۴۰۳ از کجا شروع کنیم؟

برای کنکور ۱۴۰۳ از کجا شروع کنیم؟

بهترین زمان شروع مطالعه کنکور برای هر فرد می‌تواند متفاوت می باشد. دوران کنکور برای دانش آموزان یکی از سخت‌ ترین دوران زندگی است، زیرا قرار است آزمون مهمی را پشت سر بگذارند. پس هر طور که شده برای آن سرمایه گذاری می‌ کنند تا بتوانند به موفقیت دست یابند اما اینکه از کجا شروع کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌ تواند روی کسب رتبه خوب شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ما در این مقاله به طور کامل برایتان توضیح می‌ دهیم که برای کنکور سال ۱۴۰۳ باید از کجا شروع کنید. همچنین بهترین زمان شروع مطالعه کنکور چه زمانی است.

بهترین زمان برای آغاز مطالعه کنکور

بهترین زمان برای شروع مطالعه در کنکور طبق نظر مشاورین متخصص و برنامه ریز در مدارس خاص و برتر بعد از ورود به پایه دهم، سپس یازدهم است. دانش آموزان در هر دو سال امتحان نهایی دارند و نمرات آن سهم زیادی در موفقیت کنکور دارند. بعد از اینکه امتحانات نهایی را پشت سر می‌ گذارید و وارد فصل تابستان می‌ شوید، بهترین زمان است که نقاط قابل بهبود خود را از سال‌ های قبل پیدا کنید. سپس در سال دوازدهم می‌ توانید تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید و خودتان را تقویت کنید و به نتایج عالی در کنکور دست پیدا کنید.

مراحلی را که برای شروع برنامه مطالعاتی برای کنکور باید طی کنیم:

اگر کنکور ۱۴۰۳ را در پیش دارید، باید مراحلی را برای مطالعه آن طی کنید تا بتوانید  در لیست رتبه‌ های برتر کنکور نام خود را جای دهید.

بهترین زمان شروع مطالعه کنکور

برنامه‌ ریزی

مهم ترین کاری که باید انجام دهید، برنامه‌ ریزی است. اول باید یک برنامه جامع و مدون برای خودتان تعیین کرده باشید. یعنی مشخص کنید که چه زمانی باید درس بخوانید، چه زمانی تمرین کنید، تست بزنید و عملکرد خود را در دروس مختلف بهبود ببخشید.

مطالعه و یادگیری

مرحله دوم مطالعه و یادگیری است. بهترین زمان شروع مطالعه کنکور را بالاتر برایتان توضیح دادیم. پس از تعیین برنامه ی مدون توسط مشاور کنکور با اجرای منظم و حساب شده کار و مطالعه آغاز می شود. شما تازه متوجه می‌ شوید که در چه دروسی بیشتر مشکل دارید و در چه دروسی می‌ توانید بیشتر روی خودتان حساب کنید و به عنوان نقطه قوت آن را تثبت کنید.

تمرین و تست

اگر می‌ خواهید برای کنکور یک آغاز طوفانی داشته باشید و مطالعات خود را جدی پیش ببرید، تمرین و تست را فراموش نکنید. شما برای بهبود عملکرد خود در کنکور باید تست زمان دار زیاد بزنید و بیشتر تمرین کنید. تمرین‌ های مختلف حل کنید و در آزمون‌ های تستی شرکت کنید. پس از هر آزمون به تحلیل صحیح آن همت گمارید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید.

شروع برنامه مطالعاتی برای کنکور

مشاوره

مهم ترین موردی که می‌ تواند در دوران قبل از کنکور به شما کمک کند و یاد دهد که چگونه برای مطالعه کنکور شروع کنید، مشاوره است.  مشاوران زبده و کار آمد می توانند به طور کامل برایتان توضیح دهند که چگونه برنامه‌ ریزی داشته باشید. از کجا شروع کنید، روی چه دروسی بیشتر تمرکز کنید و به طور کل زمان بندی عالی برای رسیدن به نتایج خوب در کنکور داشته باشید.

همچنان که دانش آموزان دبیرستان دخترانه روشنگران منطقه 3 با استفاده از راهنمایی های مشاورین و معلمین برجسته به نتایج بسیار درخشانی در کنکور دست یافتند.

شناخت خود

مورد دیگری که در زمان شروع مطالعه کنکور باید به آن توجه داشت، این است که توانایی های خودتان را به طور کامل بشناسید. به عادات رفتاری درسی خود آگاهی داشته باشید. تفاوت خود را با دیگران بدانید و راجع به نحوه یادگیری خود اطلاعات جمع کنید. این را شناسایی کنید که شما هر درس را با چه روشی یا چه ساعتی از شبانه روز بهتر یاد می گیرید.

هدف خود را برای شرکت در کنکور مشخص کنید. همه این موارد به شما کمک می‌ کند که در کنکور با آگاهی و آمادگی بیشتری حاضر شوید و نتایج بهتری را برای خودتان رقم بزنید.

جمع‌ بندی

 زمان شروع مطالعه کنکور سراسری که خیلی‌ ها به آن توجه نمی‌ کنند اما می‌ تواند آرامش خاطر کافی را در شما ایجاد کند. شروع برنامه باعث شود که تمرکز بیشتری برای روزهای نهایی کنکور داشته باشید و در خیلی از دروس خودتان را تقویت کنید. ما در این مقاله به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح دادیم.

اکنون می‌ دانید که چه زمانی برای شروع مطالعه در کنکور بهتر است و باعث می‌ شود رشد و پیشرفت بهتری داشته باشید. در نظر گرفتن همه مواردی که گفتیم، باعث می‌ شود که از رقیبان خود پیشی بگیرید و نتایجی فراتر از انتظارتان را رقم بزنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس