منابع المپیاد شیمی آنچه باید بدانید!

منابع المپیاد شیمی آنچه باید بدانید!

المپیاد شیمی جزو مهم ترین المپیادهایی است که در کل کشورها برگزار می‌ شود. اگر شما بتوانید در این المپیادها به موفقیت برسید، قطعاً برای رزومه تحصیلی شما بسیار عالی خواهد بود اما برای شرکت در آن قطعاً باید منابع المپیاد شیمی را بدانید. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان بگذاریم و بگوییم که به چه منابعی نیاز دارید.

منابع المپیاد شیمی در سال ۱۴۰۳

اگر می‌ خواهید در المپیاد شرکت کنید، اول از همه باید ثبت نام انجام دهید. باید از مراحل آگاهی داشته باشید و زمان ثبت نام را بدانید و بعد منابع را پیدا کنید. منبع اصلی که برای المپیاد در نظر می‌ گیرند، همان کتاب درسی دانش آموزان است. یعنی شما باید روی کتاب درسی خود به اندازه کافی تمرکز داشته باشید. معمولاً برای همه دروس از جمله شیمی کتاب درسی مهم‌ ترین اولویت است. بعد از این کتاب حتماً باید دیگر کتاب‌ های مربوط به انتشارات معتبر را هم مطالعه کنید.

باید در مورد کتاب‌ های تستی سال 1403 اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید خودتان را در آنها تقویت کنید. در واقع باید نحوه تست زنی در دروس شیمی را بلد باشید. کتاب‌ های شیمی عمومی دانشگاهی بر اساس سرفصل‌ ها و مفاهیم مربوط به کتاب‌ های شیمی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم دوره دوره متوسطه جزو مهمترین منابع هستند.

اگر شما شرایط ثبت نام در این المپیادها را دارید، می‌ توانید در هر کدام از رشته‌ هایی که دوست دارید، ثبت نام کنید که شیمی هم جزو المپیادهای پرطرفدار به حساب می‌ آید.

اگر بخواهیم چند کتاب را به عنوان منابع اصلی المپیاد شیمی سال ۱۴۰۳ به شما معرفی کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کتاب درس شیمی ۱ پایه دهم تجربی و ریاضی و فیزیک
  • کتاب درس شیمی2 پایه یازدهم تجربی و ریاضی فیزیک
  • کتاب درس شیمی ۳ پایه دوازدهم تجربی و ریاضی و فیزیک

چنانچه با دانش آموزان موفق در المپیاد ها به خصوص دانش آموزان دبیرستان دخترانه روشنگران که ضریب بالایی از موفقیت درالمپیاد را دارد صحبت کنید، می توانید راهنمایی های لازم را از آنها کسب کنید.

منابع المپیاد شیمی

منابع کمکی برای المپیاد شیمی سال ۱۴۰۳

بالاتر با منابع المپیاد شیمی آشنا شدید که شامل کتاب‌ های درسی بود اما باید منابع کمکی هم داشته باشید که ما به تعدادی از کتاب‌ های کمک آموزشی در این راستا اشاره می‌ کنیم که از معلمین متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

  • روش فرمول نویسی در شیمی
  • کارگاه شیمی آلی
  • الفبای ساختار اتم
  • نردبان المپیاد شیمی
  • کارگاه حل مسئله المپیاد شیمی
  • المپیادهای شیمی ایران مرحله، جلدیک و دو
  • گنجینه سوالات شیمی عمومی
  • ساعت‌ ها با المپیاد شیمی جلد ۱

اگر شما این منابع کمکی را مطالعه کنید، شانس قبولی در این المپیاد به شدت افزایش پیدا می‌ کند.

قبولی در المپیاد شیمی سال ۱۴۰۳

اگر عزم خود را جزم کرده‌ اید، کافی است که منابع المپیاد شیمی که به شما معرفی کردیم را تهیه کنید و بعد برای المپیاد ثبت نام کنید. بعد از اینکه کارهای اداری را انجام دادید، یک برنامه‌ ریزی منظم داشته باشید و هر روز را به مطالعه کتاب‌ های درسی و تست زنی اختصاص دهید. در واقع باید سطح علمی خود را در زمینه شیمی بالا ببرید.

باید بتوانید چندین بار کتاب‌های کمکی را هم مرور کنید و از مشاورین کمک بگیرید که یکی از راههای موفقیت در المپیادها تحصیل در مدارسی که کلاسهای المپیاد برگزار می کنند و با ایجاد رقابت سالم بین دانش آموزان در مسابقات المپیادهای کشوری سبب موفقیت دانش آموزان در این زمینه می گردد.

دبیرستان روشنگران منطقه 3 (تیزهوشان) که بالاترین تعداد قبولی المپیادها را در مرحله اول کشوری در دروسی همچون (ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست، سلولهای بنیادی دارد)، کاملاً با روشهای صحیح موفقیت در این المپیادها برنامه ریزی شده است.

جمع‌ بندی

ما در این مبحث به طور کامل برایتان توضیح دادیم که برای شرکت در المپیاد شیمی به چه منابعی نیاز دارید و باید از چه کتاب‌ هایی استفاده کنید تا شانس قبولی شما افزایش پیدا کند. در واقع شما از با مطالعه این کتاب‌ ها و تمریناتی که داخل کتاب‌ های کمک آموزشی وجود دارد، می‌ توانید از رقبای خود پیشی بگیرید.

تمامی دروس مربوط به شیمی که بالا معرفی کردیم حتماً باید به طور دقیق مطالعه شده باشد و به اندازه کافی روی آنها تسلط داشته باشید تا بتوانید به سوالات تستی جواب دهید که با تمرین به این مهم دست پیدا می‌ کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس