مشاوره کنکور تجربی 1403+ 2 تکنیک مهم برای کسب رتبه

مشاوره کنکور تجربی 1403+ 2 تکنیک مهم برای کسب رتبه

مشاوره کنکور تجربی کلید طلایی موفقیت شما در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه‌های برتر است. با برنامه‌ریزی دقیق، انتخاب منابع مناسب و راهنمایی‌های تخصصی، مسیر کنکور برای شما هموار می‌شود و شانس قبولی شما در رشته‌های پرطرفدار تجربی به طور چشمگیری افزایش می‌میابد.

اگر دقت کرده باشید رشته ی تجربی همه ساله بیشترین داوطلب کنکور سراسری را دارد. این بدلیل جذابیت رشته های تجربی از قبیل رشته های خاص و مفیدی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و … است که شما انتخاب می کنید و این مهم، همیشه نیازمند تلاش و پشتکار بسیار بالا است. زیرا نه تنها دروس نسبتاً دشوار هستند، رقابت فشرده و تنگاتنگ بین دانش آموزان ممتاز.

داوطلب در رشته‌ های برتر می باید به درصد بالایی از سوالات را پاسخ دهد. این رقابت هم بسیار سخت و سنگین است‌ به همین دلیل است که شما به مشاوره تخصصی در کنکور تجربی نیاز دارید. در این قسمت به طور کامل راجع به این موضوع برایتان توضیح خواهیم داد.

اهمیت مشاوره در کنکور تجربی

عوامل مهمی که موجب تاکید زیاد بر کمک گرفتن از مشاور تخصصی در رشته ی تجربی که شاخه های پزشکی و پیراپزشکی را شامل می شود و می توانند شما را در انتخاب صحیح و دریافت نتیجه ی عالی و رتبۀ خوب کمک نماید به ترتیب زیر است:

  • خودشناسی

اولین چیزی که نه تنها در رشته تجربی، بلکه در همه ی رشته ها قبل از کنکور باید به آن دست پیدا کنید، خودشناسی است. شما باید بدانید نقاط قوت و نقاط قابل بهبود شما در کدام دروس است؟ چه روش‌ هایی برای مطالعه بیشتر روی شما جواب می‌ دهد؟ چگونه می‌ توانید تمرکز و آرامش خود را افزایش دهید؟ و چه چیزهایی باعث ایحاد اضطراب در شما می‌ شود؟ همه این‌ ها به شما کمک می‌ کند تا در روز کنکور عملکرد بهتری داشته باشید.

مشاوره کنکور تجربی

  • برنامه‌ ریزی دقیق

هیچکس به اندازه مشاور کنکور تجربی نمی‌ تواند برای شما برنامه‌ ریزی مناسبی داشته باشد. زیرا مشاور می‌ داند که کدام منابع مطالعاتی اهمیت بیشتری برای موفقیت در رشته ی شما دارد. در نتیجه به طور کامل برایتان برنامه‌ ریزی می‌ کند. همچنین زمان بندی خاصی را به طور منظم با توجه به اهمیت هر درس برایتان در نظر می‌ گیرد و کاری می‌ کند که شما بتوانید درصد خود را در دروس مختلف به اندازه متعادل افزایش دهید.

  • کمک برای انتخاب رشته

اگر شما به رتبه‌ های برتر کنکور نگاهی انداخته باشید، متوجه می‌ شوید که بخشی از موفقیت آنها به خاطر انتخاب رشته خوب است. مشاوره کنکور تجربی در انتخاب رشته‌ هم به شما کمک می‌ کند، زیرا به اندازه کافی در مورد ظرفیت دانشگاهها و سهمیه‌ ها و ….  اطلاعات دارد و می‌ داند که چگونه باید اولویت‌ بندی داشته باشید تا بتوانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

دو تکنیک مهم برای کسب رتبه خوب در رشته تجربی

زمانی که شما به مشاورین متخصص مراجعه می‌ کنید، آنها به شما توضیح می‌ دهند که چه تکنیک‌ هایی را می‌ توانید برای تست زنی در پیش بگیرید تا احتمال موفقیتتان افزایش پیدا کند که ما در این قسمت دو مورد از آنها را به شما توضیح خواهیم داد:

  • تکنیک تست زمانی

تست‌ های زمان دار می‌ تواند شما را برای کنکور از لحاظ مدیریت زمان مهیا کند. در واقع یک اولویت اصلی به حساب می‌ آیند که قبل از اینکه تست زنی را آغاز کنید، زمان را برای خودتان برنامه‌ ریزی کنید. شما قرار نیست خیلی سرعتی عمل کنید و دقت خود را کاهش دهید. می‌ توانید با توجه به زمان متوجه شوید سرعت و رکوردتان در فلان درس چقدر است و چگونه می‌ توانید با مطالعه بیشتر سرعتتان را بالا ببرید.

اگر روی سرعت تمرکز داشته باشید، متوجه خواهید شد که به مرور زمان چقدر مدیریت زمان خود را تقویت کرده اید. در این راستا دانش آموزان دبیرستان روشنگران از پایه های دهم در ارتباط باتست های آموزشی و زمان دار، آموزشهای کافی را دریافت کرده اند. همین امر باعث می شود در پایه دوازدهم با آرامش بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.

  • تکنیک ساده به دشوار

تکنیک دیگری که در مشاوره کنکور تجربی در مورد آن برایتان توضیح می‌‌ دهند، تکنیک ساده به دشوار است. یعنی باید اول از همه به سراغ سوالاتی بروید که خیلی ساده و آسان هستند و به جواب آنها اطمینان دارید. بعد از اینکه آنها را پاسخ دادید و یک آرامش ذهنی پیدا کردید، به سراغ سوالاتی بروید که نسبتاً دشوارتر هستند و باید مدت زمان بیشتری روی آنها فکر کنید.

همین موضوع باعث می‌ شود که ذهنتان خسته نشود و نتیجه بهتری در کنکور بگیرید. واحد مشاوره در دبیرستان دخترانه روشنگران تیزهوشان ایران در این مورد بسیار حرفه ای با دانش آموزان کار می کنند. این تیم مهارتهای لازم را در دانش آموزان ایجاد می نمایند و در نتیجه اضطراب آنان کاهش پیدا می کند و باعث موفقیت بیشتر آنان می شود.

جمع‌ بندی

مشاوره کنکور تجربی یکی ازمهم ترین عواملی است که می‌ تواند شما را به موفقیت حداکثری در کنکور برساند. مشاور در این زمینه به شما کمک می‌ کند که خودتان را بیشتر بشناسید، زمان‌ بندی دقیق داشته باشید و روی دروس مختلف به اندازه لازم تمرکز کنید. در نتیجه از رتبه خود در کنکور شگفت زده خواهید شد. همه این تلاش‌ ها و در پیش گرفتن نکات کلیدی که از مشاور خود می‌ شنوید، همگی تاثیر بسزایی در کسب موفقیت در دریافت رتبه ی بهتر خواهند داشت.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس