هدف گذاری برای کنکور سال 1403 | آنچه باید بدانیم

هدف گذاری برای کنکور سال 1403

بدون شک سال کنکور سال پرچالشی است. شما در این سال باید بیش از هر زمان دیگری برنامه‌ ریزی داشته باشید و بتوانید برای خودتان هدف تعیین کنید. باید بتوانید برای کنکور سال ۱۴۰۳ برنامه‌ ریزی خوبی انجام دهید. به گونه‌ ای عمل کنید که بعد از اینکه کنکور را پشت سر گذاشتید، از نتیجه آن راضی باشید. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که در مورد هدف گذاری برای کنکور ۱۴۰۳ اطلاعاتی را در اختیارتان بگذاریم تا بتوانید با آمادگی بیشتری در این امتحان مهم شرکت کنید.

هدف گذاری برای کنکور

شما زمانی می‌ توانید از این مسیر پرچالش سربلند بیرون بیایید که بتوانید از تجربیات دیگران استفاده کنید و اطلاعات خودتان را بالا ببرید. باید هدف دقیق، واضح، روشن و مشخص داشته باشید. همچنین بتوانید برای تمامی دروس برنامه‌ ریزی کرده و آنها را مطالعه کنید.

شما باید توانایی این را داشته باشید که چند روز در هفته را به مطالعه دروس اختصاص دهید که می‌ دانید مهمتر از بقیه هستند. باید برای تمامی درس‌ ها بودجه‌ بندی داشته باشید اما همه این‌ ها زمانی نتیجه می دهد که شما هدف گذاری داشته باشید. اگر کنکور را بدون هدف پیش ببرید، قطعاً نمی‌ توانید از آن سربلند بیرون بیایید. زیرا انگیزه بسیار قوی می خواهد تا بتوانید در طول یک سال یا حتی دو الی سه سال یک مطالعه عالی داشته و در کنکور به نتیجه برسید.

هدف گذاری برای کنکور

اگر هدف نداشته باشید، در طول این مسیر خسته می‌شوید. پس باید یک هدف بسیار قوی و محکم داشته باشید تا مشابه دانش آموزان دبیرستان روشنگران منطقه ۳ که طبق استراتژی مدرسه «هدفمندی – برنامه ریزی و نظم در اجرا و موفقیت» حرکت می کنند و در کنکور موفق شوید.

رابطه هدف گذاری با افزایش انگیزه

اینکه ما تاکید داریم هدف گذاری برای کنکور حتماً باید انجام شود، به خاطر این است که تاثیر مستقیم روی انگیزه دارد. انگیزه شبیه به یک موتور محرکه عمل می‌ کند. اگر شما انگیزه نداشته باشید، نمی‌ توانید یک قدم هم به جلو بروید. انگیزه می‌ تواند درونی یا بیرونی باشد. اگر آن را از دست بدهید، نه تنها برای کنکور بلکه برای هیچ کدام از کارهایتان تلاش نمی‌ کنید و به نتیجه مناسب نخواهید رسید.

اینکه مثلاً شما بدانید قرار است در آینده پزشک شوید و چقدر می توانید برای مردم جامعه خودتان مؤثر باشید. همچنین در کنار آن در آینده زندگی شغلی و تحصیلی شما تأثیر دارد. این امر می‌ تواند به هدف‌ گذاری تان کمک کند و زمانی که به این اتفاقات فکر می‌ کنید، انگیزه می‌ گیرید. اما زمانی که ندانید می‌ خواهید بعد از انتخاب یک رشته خوب در دانشگاه دقیقاً چه کار کنید و چه شغلی داشته باشید و در آینده چه هدفی را دنبال می کنید. قطعاً هیچ هدف و انگیزه‌ ای هم نخواهید داشت و خیلی زود خسته می شوید و دست از کار و تلاش می  کشید.

برنامه‌ ریزی هدفمند

همانطور که پیش از این نیز گفته شد؛ هدف گذاری برای کنکور نیازمند این است که شما برنامه‌ ریزی دقیق داشته باشید. در واقع باید بدانید که دقیقاً می‌ خواهید چه کار کنید، چه مسیری را طی کنید و به کجا برسید و مطابق با آن برنامه‌ ریزی کنید. یعنی باید بتوانید از قبل بودجه‌ بندی کنکور را مطالعه کنید و بدانید که چه درصدی در چه دروسی می‌ تواند شما را به موفقیت بالاتر برساند و چه نوع برنامه‌ ریزی باید داشت.

چکونه برای کنکور هدف گذاری کنیم و به آن برسیم

باید بدانید که برای فلان درس تخصصی چقدر زمان بگذارید. مثلاً اگر شما بخواهید در رشته داروسازی قبول شوید، باید در درس زمین شناسی یک درصد قابل قبولی داشته باشید این به شما کمک می‌ کند که در برنامه‌ ریزی‌ هایتان درست عمل کنید. یا اینکه مثلاً برای رشته پزشکی باید زیست شناسی و ریاضی را تقویت کنید که همه این‌ ها می‌ تواند در قبولی کنکور تاثیرگذار باشد. پس حتماً با توجه به هدفی که برای کنکور در نظر گرفتید، یک برنامه ریزی هدفمند هم انجام دهید.

جمع‌ بندی

قبولی در کنکور نیازمند تلاش مداوم است اما قبل از تلاش حتماً باید هدف مشخص داشته باشید. اگر ندانید که از قبولی در کنکور چه می‌ خواهید و قصد دارید که به چه مواردی دست پیدا کنید، قطعاً نمی‌ تواند راه راحتی برایتان باشد و در طول مسیر سردرگم می‌ شوید. ما در این مبحث راجع به اهمیت هدف گذاری برای کنکور صحبت کردیم و گفتیم که چرا می‌ تواند به موفقیت شما کمک کند و چرا باید حتماً با برنامه‌ ریزی پیش بروید. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌ توانید از تجربیات و صحبت های رتبه‌های برتر کنکور و نخبگان دبیرستان روشنگران در سایت مدرسه هم استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس